Det blåser nya vindar...

...hos mitt ex. Hon har äntligen träffat en kille och det verkar hon må jättebra av, och det tycker jag är jättebra!.
vårt gemensamma barn har inte fått träffa han ännu, men imorgon ska dom visst gå tillsammans och hämta henne från dagis, hmmm, där är jag kluven, när jag träffade min nuvarande sambo för tre år sedan så inte fick hon träffa Carolina för mitt ex. "Nä, ni kan ju träffas när hon är hos mig" sa hon, men det har tydligen ändrats nu.
Fortfarande säger mitt ex att min sambo (Linda) och min yngsta dotter (Filippa) bor hos mig och Carolina, det är ju ett mycket underligt tänkande, men men... Carolina är ju inte ens skriven här, men det ska det väl bli ändring på, vi är ju trots allt överens om det i familjerätten, men ja just det, inte behöver man ju hålla det man kommer överens om där inte.

Än idag kommer det SMS om att Linda inte får följa med mig och Carolina på barngympan, att Linda inte får följa med på dagis och hämta C, att hon inte får följa med på utvecklingssamtal och utedagar på dagis, detta trots att vi har bott tillsammans i 2.5 år! Sjukt.
Många har sagt åt mig att skita i vad hon säger och tycker, och det har jag delvis gjort, men ändå har jag många gånger gått henne till mötes av respekt för hennes åsikter. Men nu, nu är det slut på det, när man inte ens kan leva efter de lagar man själv stiftar, då skiter jag oxå i att leva efter dom, och fan vad skönt det ska bli...

"Den som gräver en grop åt andra faller oftast själv däri"

Tänk på det Linda (Carolinas mamma).

/Richard


Kommentarer
Postat av: Anna

Kul :)

Postat av: Anki

...Som jag försöker lära J:
"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad"

2006-02-08 @ 14:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback