Dagisdags

Jaha, då var jullovet över för Carolina, 3 veckor av slöande och lek på hemmaplan och nu var det dags att gå till dagis... Tur att man kollade på termometern imorse, -22grader, inte vidare skönt, bara att plocka fram mer kläder åt Carolina så hon inte blir sjuk.
Det gick bättre än väntat på dagis med tanke på hur hon har varit hela hösten, "pappa, jag vill inte vara på dagis, barnen är dumma, fröknarna är dumma, bara du är bra" och loknande har man fått höra hela tiden, men jag har varit stenhård och kört min linje att är det dagis så är det, och det är det de vuxna som bestämmer!
Idag så sa hon, jag vill inte att mamma hämtar mig, jag vill vara med er, jag vill leka med er och min lillasyster, vill inte vara hos mamma, det känns väldigt kul att hon stormtrivs hos oss, speciellt när hennes mor har fått för sig att hon bara vill vara hos mamma för att hon är ledsen när mamma lämnar.

Hennes mor har börjat praa om att åka utomlands med Carolina och sina syskon med familjer, jag fick inte säga nåt åt Carolina, men varför skulle jag vara tyst? Vi får ju inte ha några hemligheter utan att Carolinas mamma nosar upp dom och öppnar käften, Carolina säger att "det är inte kul att veta allt, övraskningar är bättre" och det är ju sant, har man blivit lovad saker och sen sviken så är det nog bättre att inte veta nåt alls och bli överaskad, eller vad tror ni?

Idag ska Linda till tandläkaren, hon har visst lite ont i en tand, och det är ju bättre att gå nu än att vänta som jag gjorde, det slutade med 2 fyllningar och en utdragen tand för mig...

Nu ska jag ta det lugnt ett tag...

Ha en bra dag
/Richard

Kommentarer
Postat av: Mia

Jo, det var tufft att gå upp idag.
Fast Oliwer 3 år sprang till dagis, det har han saknat.
Trist med sådana spänningar mellan er, jag har själv varit i din dotters sits.
Men det låter som om ni har det hur bra som helst.

Postat av: Anna

Kul att du har börjat om igen att skriva. Ha det så bra / Anna

2006-01-09 @ 14:34:51
URL: http://ohana.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback