Nä nu...

...blir jag inte så lite less...

Fick ett tips om att jag borde läsa en blogg på webblogg.se, och det gjorde jag.

Jag har alltid sagt att man inte ska ta åt sig av vad det står på nätet, att folk är fria att skriva vad dom vill, javisst, det är dom, och jag skriver dessutom vad jag vill.
Det är klart, den här personen kommer ju att säga att det  inte är mig det syftar på, men det kan väl vem som helst förstå att det är, och det spelar ju kanske ingen roll heller, men vissa saker måste man bara bemöta.

T.ex har personen skrivit att jag aldrig frågar om hon har haft kul på en fest, varför skulle jag fråga det? varför ska jag blanda mig i hennes liv på det viset? Vi bor ju inte tillsammans eller har ett förhållande av något slag.

Personen skriver att vännerna har svikit henne, undrar varför hennes samtliga fd vänner tycker precis tvärtom?

Hon har en helt ny bekantsskapskrets bestående av läkare osv, det är väl kul, att ha vänner är ju bra, men jag undrar vad hennes läkarvänner skulle tycka om att hon har kallat dom för "killar", alltså att dom har haft ett förhållande, det är ju fruktansvärt oetiskt enligt alla riktlinjer läkare har att följa, att inleda ett förhållande med en patient kan ju leda till att läkarlegimationen dras in...

Att påstå att Carolina är så fruktansvärt lik hennes mormorsmor, undrar varför min mamma trodde att det var en bild på mig vi har på bokhyllan, hon trodde inte att det är Carolina, inte kan det väl bero på att hon är lik mig?
Okej, det sista lät som skryt med barnen, men jag blir så less på det, nog kan jag skriva om hur Carolina och Filippa charmar ihjäl alla dom möter, hur fotografen igår gång på gång sa att Filippa är så gullig, att Carolina är så duktig,  hur jag alltid får höra att "barnen har då fått sin fars vackra ögon" osv, men hur jävla kul är det med det skrytet?

Nä, skärp till dig i hur fan du tänker, jag är inte nedvärderande mot DIG! Jag säger inte att du inte får ha vänner, men utan mig hade du inte levt idag, vad är tacken för det?

/Richard



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback