"barnfria"

det e vi kanske mellan lördag och söndag...
Filippa har ju aldrig sovit borta förut, men pga arbete och dagis så måste hon vara borta 2 veckor under sommaren, hos farmor och farfar och mormor och morfar...
Mellan lördag och söndag ska vi testa med farmor och farfar, men hon har ju tryggheten med sig, carolina, och det e ju bara en natt, och Caro är van att sova där, så det går nog bra....
Själva ska vi passa på att flytta saker mellan förråden, jättekul, gå ut och äta gott, kul, bygga lite ljud i fiestan, kul, undrar bara hur tiden ska räcka till?

Idag var vi på stan, Carros och Filippas kläder till Svågerns bröllop är klara, Lindas oxå, tror jag, men man vet ju aldrig med "kvinns".... själv fick jag mig en ny ljus kavaj och ett par mörka byxor idag, snyggt som f-n..

fick et samtal igår, tänk att vissa ska ta åt sig av allting...jaja, skitsamma....läste en sak oxå... kul att alla tyckte om det vi hade fixat på nationaldagen, men en del tror kanske att allt är gratis och att allt är enkelt... nä, det har varit en djävla massa timmars jobb med det vi gjorde, en massa förberedesler och en massa jobb under dagen...men du som inte gillade kan ju försöka fixa nåt liknande för 100 pers nån gång så ska vi gnälla istället... skärpning för fan, var du inte sugen på att gå dit så hoppas jag att du är man nog att säga nej....

Jaja, vad händer nästa vecka då? Jo 7 dagar tjänstledig för uppdrag åt LO-distriktet, ska köra "
facket i sommarland" igen, förra året var det skitkul, men dock mindre kul att se hur unga och oerfarna människor blir blåsta på pengar, semesterersättningar, m.m....
Jag lär uppdatera mig under veckan, nu är bärsen slut och orken likaså....

/Richard

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej! Nu e det jag som har häcken full för sommarfesten våran!
Idag har vi varit o handlat all saft,bröd,kakor mm o packat in det. Imorgon är det samling kl.9 för kaffekokning o allt som ska i ordning.Sen e det leendet som klistras på för festen e 11-16.....
Måste ha J med mej på morgonen men sen kommer snälla M o tar henne så hon kan åka karusell mm....

Ha det bra!
/A

2006-06-10 @ 20:37:03
Postat av: Anonym

Jag hade inget o gnälla över själva anordningen..Kul att det fixas sådana men det är bara så att gårdsfester brukar inte vara något jag brukar gå på.../T

2006-06-11 @ 08:34:28
Postat av: Anonym

Visst är jag MAN nog o säga NEJ men inte när ett barn ber en o komma...Då smälter man..

2006-06-11 @ 15:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback