Himmel eller Helvete?

Jaha, nu är man hemma igen, har just fört Filippa på dagis och sedan varit till Konsum och handlat.
Man kan ju titulera sig för "hemmaman" nu när Linda jobbar heltid igen och jag går hemma och skrotar...

Hur går det för Filippa på dagis då?
Det är ju hennes tredje vecka nu, och visst går det bättre och bättre, men ändå inte bra, hon saknar sin mamma, men ändå duger pappa gott och väl har hon upptäckt, på väg till dagis sitter hon och sjunger i vagnen, men när vi har kommit in dit och jag börjar klä av henne så blir hon ledsen, men senm när jag har gått så funkar det relativt bra, lite småsnyft, men ändå inte farligt. Men det är klart, det är en stor omställning för ett litet barn.

Förut på morgonen så har hon grinat jättemycket efter mamma, men nu säger hon inte ens mamma, hon har visst förstått att det är jag som är hemma och mamma är på jobbet, imorse så väckte hon mig med att stå i spjälsängen och säga "hallå" tills jag vaknade, sen låg vi i vår säng och myste tills klockan ringde...

Igår efter dagis så tog vi bussen till stan och överaskade mamma där, gissa om jag fick två tjejer glada på en gång?

Vad händer mer då?

-Jag måste ringa till Arbets, men gissa om det är telefonkö? håller ju på att bli knäpp!
-Bredbandstv:n funkade inte imorse, Filippa blev sur för att hon inte kunde se på sitt morgonprogram på Nickelodeon.
-Efter Dagis så går nog jag och Filippa på fiket, det är småtrist att vara hemma, men till 16.15 när Linda kommer hem så ska maten vara klar, den lyxen unnar jag henne.
-Imorgon kommer Carolina hem igen efter att ha varit några dagar hos sin mamma.

Nä, nu ska jag ringa arbets..."Alla våra handläggare är upptagna, ditt samtal är placerat i kö, beräknad kötid är 25minuter", så brukar det låta...skitkul!

/Richard



Men vad i helvete, det är till och med upptaget på Arbets, upptaget på ett nummer med kösystem, jag blir vansinnig!!!

/Richard

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej mannen!
Ja du e duktig du som tar hand om middagar o barn!!
Den som nånsin påstår att du inte tar hand om din familj känner inte dej!
Ha det bra!
/Anki

2006-03-10 @ 10:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback