Då, nu och sen...

Som vanligt var det ett tag sen jag skrev nåt här, men jag har varit väldigt slut rent psykiskt, som ni kanske vet så jobbar jag som handläggare på ett fackförbund och en av mina arbetsuppgifter är att ha hand om medlemsavgifter och svara på frågor i telefon om bl.a medlemskapet.

Jag blir förvånad när människor ringer in och frågar varför avgiften har höjts, har alla sovit i ett halvår, varit på en annan planet eller suttit i isoleringscell?
Inför valet så var alliansen väldigt tydliga på vilka förändringar dom ville genomföra i a-kassan, bla höjd egenfinansiering och sänkta ersättnigar, från fackligt håll var vi ute och informerade och protesterade mot detta, det vi fick höra var att vi skulle prata om vår egen politik istället, inte säga vad alliansen ville göra, nu gick ju valet som så att de 4:as gäng med Fredrik i spetsen fick 4 stolar mer i regeringssalen, det betyder ju att det är inga som helst problem för dom att genomföra allt vad dom sa, bl. a höjd avgift till a-kassan.

Annars då?

Jo, förra helgen var jag till Stockholm, riksdagen, och sen for vi till Helsingfosr med Silja Line, mycket trevlig resa, framför allt så fick man vila huvudet efter 2 veckors telefonterror (se ovan).

Under veckan har jag annars hunnit bli ett år äldre, fått massor med fina presenter, sovit otroligt mycket, varit på styrelsemöte på LO, jobbat på dagarna och umgåtts med min underbara familj! :-)

Till helgen blir det nog till att åka lite skridskor och sånt med barnen och på söndag ska vi på Oscars ett-årskalas.

På Måndag ska jag till Skellefteå i 3 dagar, ska medverka i ett EU-projekt om mångfald och utveckling i städbranschen.

Jag fick en inbjudan till ett fika med vår blivande partiledare på Onsdag, hoppas jag hinner hem från Ske-å så man inte missar det...

Nä, nu var fikastunden över, tillbaks ner i pappren på skrivbordet...

/Richard

Kommentarer
Postat av: Rolle

Ja det är fruktansvärt det som håller på att hända. Har själv en långtidssjukskriven fru med minimal inkomst och en a-kasse avgift på 370 spänn!
Då gäller det att hålla sig frisk själv så att man får in en full månadslön.
En eloge till dig som jobbar vidare i hård motvind. Hoppas du orkar stå på dig!
Ha de bra
Rolle


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback